shipping

English

Delivery time

The delivery time for items is usually 3 to 5 business days from receipt of payment.

Forwarding items

Some items are shipped as forwarding items due to their size or weight. A delivery date will be agreed with you by the forwarding company.

Delivery Information

The exact delivery time for your order will be shown to you in the shopping cart when you place an order online and will be communicated by our employees in the case of a telephone order. If you have provided us with your e-mail address when placing your order, we will also send you a confirmation of the order, in which you will be confirmed the delivery time again. We will also provide you with other useful information regarding your order, such as your e-mail address, Delivery and return confirmations or free payment reminders.

Delays

If some items are not available at short notice or if the promised delivery time is delayed, you will be informed by e-mail.

Shipment division

If the waiting time is too long, we automatically carry out a shipment, which means you will receive the deliverable items and the delayed items in a separate package. If your e-mail address is given, we will inform you about the delivery of your order in several packages.

Logistics partner

The ordered items will be packed by us as quickly as possible and will be handed over to our logistics partner as soon as possible. Please note that we have no influence on delays caused by our logistics partner.

Shipment tracking

Based on your package identification number / shipment number, you can always find out the current shipping status of your package if the shipping type does not provide tracking. For further information on shipment tracking, please contact us by e-mail or telephone support.


Deutsch

Lieferzeit
Die Lieferzeit für Artikel beträgt üblicherweise 3 bis 5 Werktage ab Zahlungseingang.

Speditionsartikel
Einige Artikel werden aufgrund ihrer Größe oder ihres Gewichtes als Speditionsartikel versendet. Ein Liefertermin wird von der Spedition mit Ihnen abgestimmt.

Lieferzeiteninformation
Die genaue Lieferzeit für Ihren Auftrag wird Ihnen bei einer Online-Bestellung im Warenkorb angezeigt und bei einer telefonischen Bestellung von unseren Mitarbeitern persönlich mitgeteilt. Wenn Sie uns bei der Bestellung Ihre E-Mail-Adresse mitgeteilt haben, senden wir Ihnen zudem eine Bestellbestätigung, in welcher Sie die Lieferzeit noch einmal bestätigt bekommen. Über Ihre E-Mail-Adresse geben wir Ihnen auch weitere hilfreiche Informationen in Zusammenhang mit Ihrer Bestellung, wie z.B. Liefer- und Retourenbestätigungen oder kostenlose Zahlungserinnerungen.

Verzögerungen
Sollten einige Artikel kurzfristig nicht lieferbar sein oder sich die versprochene Lieferzeit verzögern, werden Sie per E-Mail von uns darüber informiert.

Sendungsteilung
Bei einer zu langen Wartezeit führen wir automatisch eine Sendungsteilung durch, das heißt, Sie erhalten die lieferbaren Artikel und die verzögerten Artikel folgen in einem separaten Paket. Wenn uns Ihre E-Mail-Adresse vorliegt, informieren wir Sie mit einer Lieferbestätigung über die Aussendung Ihrer Bestellung in mehreren Paketen.

Logistikpartner
Die bestellten Artikel werden von uns schnellstmöglich verpackt und unserem Logistikpartner versandfertig übergeben. Bitte beachten Sie, dass wir auf Verzögerungen, die von unserem Logistikpartner verursacht sind, keinen Einfluss haben.

Sendungsverfolgung
Anhand Ihrer Paket-Identnummer/Sendungsnummer können Sie jederzeit den aktuellen Sendungsstatus Ihres Paketes erfahren, wenn die Versandart keine Paketverfolgung vorsiehr. Weitere Informationen zur Sendungsverfolgung erhalten Sie in Ihrer Lieferbestätigung per eMail oder bei unserer telefonischen Kundenbetreuung.